جشنواره «زکات» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4078279
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

جشنواره «زکات» در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از برگزاری جشنواره زکات در کرمان خبر داد و گفت: کرمان پنجمین استانی است که این جشنواره در آن برگزار می‌شود.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری‌نژاد‌، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از برگزاری جشنواره زکات در کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۷ مردادماه ساعت ۹:۳۰ با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مصلای امام علی(ع) کرمان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره زکات را آگاه‌سازی، جریان‌سازی و اقناع‌سازی در حوزه زکات دانست و بیان کرد: کرمان پنجمین استانی است که این جشنواره در آن برگزار می‌شود.

عسکری‌نژاد از ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در بخش علمی و پژوهشی، ۸۲ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده که ۳۴ مورد آن به مرحله داوری رسیده در بخش آثار هنری و رسانه‌ای نیز هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: رونمایی از طرح QR زکات، میثاق‌نامه با شهید سلیمانی، تجلیل از فعالان زکات و افتتاح یکی از پروژه‌های عمرانی اجراشده در شهرستان نرماشیر که از محل درآمدهای زکات احداث‌شده ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی در ادامه بابیان اینکه از وجوهات شرعی برای ترمیم شکاف طبقاتی و رفع فقر می‌توان بهره گرفت افزود: بر این اساس یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی بحث جمع‌آوری زکات است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ضمن تبیین اقلامی که به آن‌ها زکات تعلق می‌گیرد، افزود: به‌واسطه اهمیت پرداخت زکات در ۵۹ مورد از آیات قرآن به موضوع زکات اشاره و همچنین حدود دو هزار حدیث و روایت درباره زکات گفته‌ شده است.

عسکری‌نژاد به زکات جمع‌آوری‌ شده در سال گذشته در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان زکات سال گذشته در استان جمع‌آوری‌ شده که حدود ۱۳ میلیارد تومان آن زکات واجب، ۸۴ میلیارد تومان زکات مستحبی و مابقی مربوط به فطریه و کفارات است.

وی گفت: ۹۱.۱ درصد زکات سال گذشته برای محرومین و نیازمندان و ۸.۹ درصد دیگر آن برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha